* Sjarmhagen *
  • Blogg
  • SjarmShop
  • Om
  • Kontakt
Sunnmøre - Bokashi - Høner - Kjøkkenhage - Drivhus - Såper
En liten sjarmerandes hage på Sunnmøre ønsker seg meir gjødsel og ei grønare verd!
Kanskje kan Bokashi vere tingen spør Unni seg....
Dette har vi ikkje gjort før så det må vi vel klare?? ...sa ho...så tenkt så gjort...

Det samme tenkte ho om ein kjøkkenhage...
ein urtehage... drivhus....og så.......hobbyhøns!



​

Rugeegg 2024 er i gang. Lysing dag 10

10/4/2024

0 kommentarer

 
No ligg det 3 amrock egg under høna. Trur du ikkje at ho sparka ut ett av egga da?
Jo....og eg begynner å lure på om ho ferske unghøna her er klokare enn ho ser ut til  for eg trur det ikkje er liv i det egget. Eg la det i inkubatoren før det rakk å bli kaldt så tida får vise. 
Så då har eg 4 egg i inkubatoren der 1 av dei er så mørkt at eg ikkje ser noke. 2 av dei er fulle av liv og dei er blå :)
​Det er  Dag 10 når eg lyser desse :
0 kommentarer

Søta er klukk - Kyllingprosjekt -24

1/4/2024

0 kommentarer

 
Søta har altså lagt seg klukk og i dag er femte dagen ho ligg pal. Det var berre ein ting å gjere, nemlig å kaste seg rundt og få tak i befrukta egg så eg kunne legge under ho. 

​

Rugeegg dag 1

Picture
Bilde lånt frå Wikipedia av ei amrock høne med kyllinger
Eg trudde jo det var Hettie som skulle legge seg klukk men nei ho har tatt pause frå dette mammalivet tydeligvis. Brått var det Søta som låg ein heil kveld og natt inne i rugekassa på dei kunstige egga eg la der. Men neste dag spratt ho opp og var like blid. Falsk alarm tenkte eg... Det kunne jo vere at sidan ho er så ung og fersk i dette gamet at det kunne gå gale. Men no har ho altså lagt seg til igjen og no ligg ho der med ulmt mammablikk og kakker meg på fingeren om eg prøver å nærme meg. Så blæs ho fjøra opp og hylefreser litt advarande på meg om eg ikkje forsvinn. Ho ligg som i transe og har nok tenkt å ligge der. I går kasta ho faktisk ut det store tre-egget frå kassa....jommen trur eg ikkje at ho avslørte at det er falskt!
I kveld la eg inn eit av dei befrukta rugeegga og i morga får eg sjå om det ligg der fortsatt. Om alt går bra får ho 3 egg amrock til som no ligg i rugemaskina og blir varme og gode. 
Eg har kjøpt 4 amrockegg og 4 blandingsegg. Amrock er litt seine å klekke så dei får ein tjuvstart på ein dag. Så i morga legg eg inn i maskina dei 4 siste som er blandingsegg av Maran/Amrock/Cream Legbar og Welsumer blandt anna.
Picture
Søta med kamera så eg kan følge med på ho ;)
Bilder av egga eg har kjøpt:
Picture
0 kommentarer

Kyllingprosjektet - dag 20, hull i egget

25/5/2023

0 kommentarer

 
Eg skimta eit egg det har pippa hull i :) 
No turte eg ikkje ta ho av egga så ho får mat og drikke på senga.
Picture
0 kommentarer

Kyllingprosjektet - dag 18 - reiret

23/5/2023

0 kommentarer

 
Det er dag 18 i dag og det betyr lockdown. Ingen snuing av egg frå no. Eg lyser alle for siste gong og tek bort eit. Det stoppa som eg mistenkte utviklinga. Då eg kika inni egget låg der eit embryo som døde på ca dag 7.,,stakkar. 
No skal høna få gjere resten. Eg føler meg sikker på at ho vil vere ei god mor og no har ho 7 egg!
​4-5 dager igjen!
Picture
0 kommentarer

Kyllingprosjektet - dag 16 - egga beveger litt på seg

21/5/2023

0 kommentarer

 
Dag 16 
Eg har lyst igjen og det er 8 egg som har tydelig utvikling og bevegelse. 4 i inkubatoren og 4 under høna. Men eg er litt usikker på eit av dei under høna som kanskje ikkje er så utvikla....mulig det har stoppa. Eg får sjekke grundig om eit par dager. ( dag 18 er det nedstenging av rugamaskina for då er det siste fase og dei skal klekke på dag 21)
Eg kan sjå i inkubatoren at egga ligg og rister litt på seg.....utrulig artig. Det er berre ei skjelving men ganske så synlig. Ikkje rart at høna blir ivrig siste fase og begynner å klukke litt til dei :)
0 kommentarer

Kyllingprosjektet - dag 10 - mulige grunner til at egg ikkje utvikler seg

15/5/2023

0 kommentarer

 
I dag er det dag 10.
På tide å sjekke igjen at ingen egg er døde og ligg og forgifter dei som det er liv i. Det resulterte i å plukke ut endå eit frå inkubatoren og eit par under høna. No ser det ut til at dei ikkje har utvikla seg  då det berre var lysegul gugge inni der. Eg sjekker sjølvsagt nøye då mi nysgjerrigheit er stor :P Eit av egga hadde faktisk ei svak men uggen lukt....usj. Kanskje det har vore utsatt for bakterier.
Når et egg ikkje viser noke tegn til vekst (at der er rester av blod/blodårer) kan det vere alle desse grunnane til at det ikkje blir noke:
  • Avlsflokken: ubefrukta pga hane eller høne, mangel på rett næring, sjukdom eller genetisk unormalitet.
  • Bakteriell infeksjon: skitne egg, sprekk i egg, vaska egg som har mista blommehinna.
  • Temperatur: egga har blit for kalde eller varme, var for gamle, feil temperatur i inkubasjonen.
  • Feil oppbevaring: for gamle egg eller for lite ventilasjon
  • Trauma: bumpa av høner, hender eller transport.
Om egga har hatt utvikling kan det også vere andre ting men også desse samme tinga som nevnt ovanfor.

Alt i alt no så ligg 4 egg under høna og 4 egg i inkubatoren som garantert er liv i :))))
No heier vi dei fram og håper at dei alle 8 klekker ut til å bli kyllinger!
Picture
0 kommentarer

Kyllingprosjektet akt 4 - lyse egg

9/5/2023

0 kommentarer

 
I dag er det dag 4 og då kan man lyse egga for å sjå om der er liv.
Såvidt ser eg no blodårer og ein dott i midten som ein edderkopp så her er det liv i 6 av 7 egg i inkubatoren. Eg skal lyse egga til Hettie litt seinare då dag 4 er litt tidlig og det er såpass lyst ute at det er vanskelig å sjå utan at ein er i eit mørkt rom.
​ Det lysaste egget er dersverre tomt og mulig ubefrukta og slik er det berre av og til. Har du lyst å sjå sist eg lyste egg kan du titte på denne bloggposten frå i forfjor.
Picture
Bilde lånt frå Omlet, dag 5
0 kommentarer

Kyllingprosjektet akt 3 - bytter egga

5/5/2023

0 kommentarer

 
I dag bytta eg egga som Hettie har låge på med dei som er befrukta som kom i posten i går.
16 stk kom, 1 (bf) var ein brist på og 15 andre var heile og  fine og godt pakka i spon og kartong .
Egga rensa eg så i Brinsea sitt rensemiddel og satte dei med bunnen/luftlomma opp for stabilisering i 24 timer etter reisa. Eg renser alltid sjølv om egga var ganske fine. Vekta var stort sett ok, tre-fire var 4-5 gram under rugeeggvekt men det går nok bra. Her var det no:
3 bielefelder
6 gul/svart orpington
6 porselen/jubilee orpington


OBS: om du tenker skaffe deg rugeegg på finn .no, så er det ein god del fjusk der ute så sørg for at du har fått rett rase OG reinrasa om det er det du vil ha. Då skal også eggvekt vere det som er kalla minstevekt på rugeegg for den rasen du har valgt og dei skal vere uvaska men så rein som mulig. Det kan gå med små avvik men det skal vere så nærme som mulig for at kyllingen skal ha plass å snu seg og kome ut av egget når den er fullt utvikla. Eg var ganske heldig begge gongane mine men eg hadde undersøkt ein del i forkant før eg bestilte. ( I det siste har eg har lært frå andre at det er mange som sel rugeegg som ikkje nødvendigvis er kvalitetsegg så undersøk nøye)

No er 7 egg  lagt i Brinsea Mini Eco Incubator/rugemaskin og 8 egg under Hettie.
​Byttinga kan du sjå i videoen under her:
0 kommentarer

Kyllingprosjektet akt 2 - Rugeegg i post

1/5/2023

0 kommentarer

 
Då har eg kjøpt befrukta rugeegg av gul/ svartranda orpington, porselen orpington og nokre bielefelder :)
Kryss fingrane for at postgangen går forsiktig men raskt frå sør til nord.
Hettie ligg pal enda på sine tomme egg og eg har i tillegg rigga meg til med ei ekstra lita rugemaskin i tilfelle mange av egga ikkje blir utvikla slik dei skal. Mykje kan skje i postgang og egg kan jo også vere ubefrukta. Sannsynlig blir det halvparten haner så vi satser på at 16 egg totalt kan bli passe å prøve på. 9 til Hettie og 7 til våre lille Brinsea Mini Eco rugemaskin. Målet til slutt er 4 høner. 
​Sist vi prøvde blei 24 egg (frå 2 forskjellige) til 4 haner og 6 høner.
0 kommentarer

Utvide hønseflokken i 2023 - Planen

24/2/2023

0 kommentarer

 
I 2023 er hønene våre 2 år.
Dei kjem til å legge mindre egg frå ca 3 års alder så derfor vil eg utvide flokken bittelitt. Planen er å la ei eller to bli klukk når det vårast ute slik at ho kan ruge ut egg og ta på seg all barneoppdragelse og beskyttelse sjølv. Som dokke veit å gjorde vi alt dette sjølv i 2021 på hobbyrommet.... Å ta seg av kyllinger er koselig men litt arbeid og masse STØV!
Eg kjem til å kjøpe meg befrukta rugegg for å legge under høna når ho blir klukk. Blir ho ikkje klukk av seg sjølv vil eg oppfordre ho til  å bli det ved å la (kunstige) egg ligge att i rugekassa så ho lettare blir trigga til det.

Å la hønene oppdra kyllinger sjølv gir mange fordeler:
  • høna gir dei varme
  • viser dei kor mat og drikke er
  • lærer dei å grafse, finne mat, støvbade osb
  • beskytter dei
  • sosialiserer dei ovanfor andre
Picture
Planen er å la ho gjere dette i hønsehuset sammen med dei andre. Slik vil dei andre hønene bli vandt til dei små og forhåpendtligvis vil då ingen hakke på nykommarane og dei vil bli godt sosialisert i flokken. Hønemor vil beskytte dei men for å vere heilt sikker tek vi visse forhandsregler:
  • I hønsehuset si innerste rugekasse stenger vi av med kompostgrind/ hønsenetting der mor får eget babyrom for seg og sine små mens ho ruger og den første veka.
  • Hønemor vil der føle tryggheit i at ho er sammen med dei andre men i ein beskytta mørk krok og  finne ro.
  • Dei andre hønene kjem ikkje til for å legge fleire egg i samme klynge som dei befrukta egga. Slik held vi kontroll på kva som kan bli kyllinger av og dei slepp å krangle om den beste rugeplassen og komme til å knuse egga.
Andre fordeler å gjere det på denne måten er at ein slepp at utøy og sjukdom kan følge med kyllinger eller høner man må kjøpe. Eg vil helst ta alle forhandsregler for at mine skal halde seg midd og lusefi og sjukdomsfrie så lenge som mulig. 
I tillegg til den klukke rugehøna har eg ei lita Brinsea rugemaskin til 7 egg som eg kjem til å bruke samtidig. Det kan jo hende at ei høne ikkje klarer å ruge ut egga sjølv fordi ho er uerfaren eller eit eller anna skjer....då har eg denne backupløysinga. Ikkje minst fordi eg syns det er så spennandes og da, hihi. 
Når kyllingane har klekka (må vere nyklekt og helst mindre enn 3 dager) så smyg eg dei berre ubemerka inn under høna hvis ho ligg der enda. Man bør gjere det i skyminga og bakfrå under vingen slik at ho lettare godtek kyllingane. Går ikkje det så har eg også ei Brinsea-hønemor-varmeplate om eg må oppdra dei sjølv.  Ein bør jo vere forberedt om uventa ting skjer. Men nå håper eg planen min vil fungere og at vi får 2-3 høner til i flokken vår. Sjølvsagt kjem det nok halvparten haner så det må man ta høgde for.....dei blir nok middagsmat som sist når dei begynner å bli store. Sånn er livet....
​
Når ein kjøper rugeegg som skal bli sendt med posten må ein regne med at klekkprosenten blir mindre. Vi fekk sist 10 kyllinger (6 høner og 4 haner) av totalt 24 egg. Denne gongen vil eg satse på 12 egg sidan eg ønker meg 2-3 høner til. 
No gjenstår det berre å sondere markedet for å finne rugegg frå erfarne og seriøse oppdrettere. som kan å sende egg.  Det eg ønsker meg er fortsatt store godslige høner som dei eg har.
Eg må ho begrense meg men på ønskelista står:
  • Orpington (anna farge enn gul som vi har. Meir trygge og sosiale høner fins ikkje!)
  • Faverolle (stor og fin med ikkje for mykje fotbefjæring)
  • Wyandotte (Dottie er muligens litt einsam, stødig eggleggar)
  • Cream Legbar (ikkje så stor men stor nok og dei legg turkisblå egg!!)
  • Silverudds Blå (stor nok og legg grønne egg!!)
  • Marans (blå eller svart, for dei nydelige mørke egga!) 
  • Barnevelder (rolig fin rase har eg hørt)
  • ....forslag?
0 kommentarer
<<Tidligere
Framover>>
    Picture
    Bilde

    Unni skriv...

    ...litt om dette Bokashi-prosjektet som skal testast ut våren 2016...
    ​
    Vi har bikka 2026 og eg blogger fortsatt... kan røpe at Bokashi-komposteringa blei ein suksess  :)
    Bloggen lever i beste velgåande og har blitt ein hageblogg med innslag av kompost, drivhuskos, hobbysyssel, SÅPER
    ​og  så sjølvsagt...
    HØNER I HAGEN!


    Min vekes-VLOG-25:

    I desse butikkane finn du mine såper:
    • Haram Husflidslag i Brattvåg
    • Stolt Mat Kafè og Butikk på Sjøholt
    • Lyst å selge mine såper? - Ta kontakt :)

    Dagens reklame :

    Sjarm-Shop
     deilige såper!

    Picture
    Lyst å prøve å lage såpe?  Aromateket, der finn du det meste til en grei pris!
    Handle via denne linken og du støtter meg i samme slengen ;)
    Picture
    Så det som gjer deg glad!

    Kategorier

    Alle
    Blomster
    Bokashi
    Bokashivæske
    DIY
    Drivhuset
    Drivhusprosjekt 23
    Dyr Og Insekt
    Frø Så Plante Liste
    Gjenbruk
    Grønnsaker
    Gullvann
    Hagahuken
    Hagekos
    Hagestue
    Heimelaga
    Høner
    Hønsehuset
    Jordfabrikk
    Kjøkkenhagen
    Klukkhøne
    Kompost
    Kompostavtale
    Korleis Gjere Bokashi?
    Kva Er Bokashi?
    Kyllinger
    Kyllingprosjekt 23
    Kyllingprosjekt 24
    Kyllingprosjekt 25
    Linker
    Livesending
    Mat
    Mikrogrønt
    Mine Vekster
    Månedens Video
    Pergola
    Plantebytte
    Rugeegg
    Såpe
    Såtid
    Urtehagen
    Utstyr
    Vekas Vlog 2025

    Picture

    RSS-feed

    Picture
       
          På sosiale media:
    • På  Instagram
    • På Youtube​
    Picture
    Inspirasjon:
    Det Grønne Skafferi
    Minashabitat
    Skillnadens Trâdgård
    ​
    TanteGronns Hage
    Hagebonden - Jana
    ​Den naturlege hagen

    Sjå denne videoen frå The Weedy Garden og kanskje den vil forandre livet ditt!! 
    Picture

    Mitt arkiv

    Kan 2026
    april 2026
    mars 2026
    februar 2026
    januar 2026
    desember 2025
    november 2025
    oktober 2025
    september 2025
    august 2025
    juli 2025
    juni 2025
    Kan 2025
    april 2025
    mars 2025
    februar 2025
    januar 2025
    desember 2024
    november 2024
    oktober 2024
    september 2024
    august 2024
    juli 2024
    juni 2024
    Kan 2024
    april 2024
    mars 2024
    februar 2024
    januar 2024
    desember 2023
    november 2023
    oktober 2023
    september 2023
    august 2023
    juli 2023
    juni 2023
    Kan 2023
    april 2023
    mars 2023
    februar 2023
    januar 2023
    desember 2022
    november 2022
    oktober 2022
    september 2022
    august 2022
    juli 2022
    juni 2022
    Kan 2022
    april 2022
    mars 2022
    februar 2022
    januar 2022
    desember 2021
    november 2021
    oktober 2021
    september 2021
    august 2021
    juli 2021
    juni 2021
    Kan 2021
    april 2021
    mars 2021
    februar 2021
    september 2020
    august 2020
    juli 2020
    juni 2020
    Kan 2020
    april 2020
    mars 2020
    februar 2020
    januar 2020
    Kan 2019
    april 2019
    mars 2019
    juni 2018
    november 2017
    juli 2016
    juni 2016
    Kan 2016
    april 2016

    Picture

    HAGE-bloggere:

    Fru Halds Hage
    ​
    Vårli -Valdreshage
    hagenvedhavet
    linecashave
    ninasgaleverden
    ​nefertitishagedagbok
    miamariashage
    Skarpihagen!
    skomakerbekken
    ​​turbolotte

    Møre og Romsdal: 
    Hageåse, hagen i havgapet  
    Aina Strand  
    Hagen ved havet    
    Hagen i svingen  
    Humlehagen  
    Liv og Gus i hytte og hus  

    Picture
    Picture
    Dei små tegningane her er laga av meg for lenge sidan då eg dreiv med "country graphics" på data :)
Proudly powered by Weebly
  • Blogg
  • SjarmShop
  • Om
  • Kontakt